2008. április 7., hétfő

Kaposvári sikertörténet!


Beszélgetés Dombói János úrral, aki már fél éve nem dohányzik! (Gratulálunk!)
Mondhatjuk, hogy leszokott?
Pillanatnyilag úgy érzem, igen.
Mikor hagyta abban?
Tavaly október 23-án
Ez egy jeles dátum, miért pont akkor hagyta abba?
Egyszerű, akkor fogyott el a cigarettám.
Nehéz volt leszokni, illetve azóta nem rágyújtani?
Nem mondhatom, hogy nehéz volt, mert erős akaratom van, és szilárdan elhatároztam, most tényleg abbahagyom.
Mi volt az elhatározás alapja?
Egyre komolyabb egészségügyi problémáim voltam, nem kaptam levegőt, köhögtem, nehézkes volt a mozgás, nem tudtam felmenni a lépcsőn. Ez zavart. Amióta abbahagytam, szerencsére megszüntek ezek a problémák.
Mióta dohányzott?
16 éves korom óta – azaz több mint 30 évig szívtam. Erős dohányos voltam, és erős cigarettákat szívtam és sajnos sokat, de így a végefelé már csak „lájtosat”. Mint a legtöbb nagy dohányos, korábban én is többször próbálkoztam a leszokással, akkor még csak nikotinos tapaszok voltak kaphatók. Reggel korán felragasztottam, - úgy gondoltam ezzel részemről mindent meg is tettem a leszokás érdekében, de mondhatom, elég stresszes, izgalmas munkám volt, gyakran kerültem olyan helyzetbe, hogy napközben rágyújtottam, és így aztán halmozottan, telibe kaptam a mérget. Ezért ezt – ilyen „dupla-dózis” formájában – sürgősen abbahagytam. A családom is nagyon örül az elhatározásomnak, nagyra értékelik, hogy már fél éve füstmentesen élünk – bár korábban sem bántottak – most mégis csak jobb így, nekem is és nekik is.
Mi volt a legnehezebb a leszokásban?
Mit mondjak? Észre sem vettem. A doktornő tanácsára kipróbáltam ezt az új nikotin mentes tablettát, megbeszéltük a stratégiát, felkészültünk az akcióra. Egy hétig szedtem a tablettát és akkor közben még cigarettáztam is, de valahogy nem esett jól, keserű lett a szám íze, és örömmel tapasztaltam, többé már nem is kivántam a cigarettát. Amikor ténylegesen elfogyott az utolsó szál is, nem vettem új csomaggal, és azóta nem gyújtottam rá többé. Remélem, hogy ez most már így is marad.
Érzi-e valamilyen hátrányát a leszokásnak?
A sok előny mellett egy dolgot meg kell említenem: mintegy 15-20 kilót szedtem fel ez alatt a 5-6 hónap alatt. Pedig tudom hogyan kell tudatosan és helyesen táplálkozni, és eszem a gyümölcsöt, a zöldségeket, de sajnos (mellette) eszem a hagyományos ételeket is, pedig a zöldséget tényleg előnyben részesítem, néha úgy érzem, hogy már „kopog” a tányér, mert a szám helyére csőröm nőtt.
De mindent összevetve boldog vagyok, hogy meg tudtam szabadulni a nikotin fogságából.

Nincsenek megjegyzések: